Apocalypse Explained (Tansley) n. 72

Previous Number Next Number See English 

72. (Vers. 16.) "Et habens in dextra sua manu stellas septem." -Quod significet cognitiones boni et veri omnes ab Ipso, constat ex significatione "habere in dextra sua manu," quod sit ab Ipso; "manus" enim significat potentiam, et inde quicquid est apud illum, ita quoque quicquid ab illo; quod "dextra manus" dicatur, est quia "dextra manus" significat potentiam boni per verum; (quod "manus" significet potentiam, videatur n. 878, 3091, 4931-4937, 6947, (1)10019; et inde quod significet quicquid apud illum, ita quoque quicquid ab illo, n. 9133, 10019, 10405; quod "dextra manus" significet potentiam boni per verum, n. 9604, 9736, 10061; et quod "dextra Jehovae" significet Divinam potentiam Domini, ita omnipotentiam, n. 3387, 4592, 4933, 7518, 7673, 8281, 9133, 10019;) et ex significatione "stellarum," quod sint cognitiones boni et veri (de qua sequitur); et ex significatione "septem," quod sint omnes (de qua supra, n. 20, 24).

[2] Quod "stellae" significent cognitiones boni et veri, ita bona et vera, est ex apparentia in mundo spirituali; ibi enim Dominus apparet ut Sol, et angeli e longinquo ut stellae; quod angeli ita appareant, est ex receptione lucis ex Domino ut Sole, ita ex receptione Divini Veri quod a Domino, nam hoc est lux caeli. Inde est quod dicatur apud Danielem, "Intelligentes fulgebunt sicut splendor expansi, et justificantes multos ut stellae in aeternum" (xii. 3);

"intelligentes" sunt qui in veris, et "justificantes" qui in bonis (videatur in opere De Caelo et Inferno, n. 346-348).

[3] Cum notum est (aliquibus) quod "sol" significet Dominum quoad Divinum Amorem, ita quoque Divinum Amorem a Domino, et quod "stellae" significent vera ecclesiae et illorum cognitiones, illi scire possunt quid in Verbo significatur per quod "sol obscurabitur," et quod "stellae non lucebunt," et quoque quod "cadent e caelo;" et praeterea quid "stellae" significant alibi in Verbo ubi nominantur; ut in sequentibus his locis: - Apud Esaiam, Ponam "terram in vastitatem, ut peccatores ejus perdat ex ea: stellae caelorum et sidera eorum non lucebunt luce sua; obtenebrabitur sol in ortu suo, et luna non splendere faciet lucem suam" (xiii. 9, 10): agitur ibi de vastatione ecclesiae, quae est cum non amplius bonum amoris et vera fidei; "terra" quae in vastitatem: ponetur est ecclesia; quod "terra" sit ecclesia, videatur supra (n. 29).

[4] Apud Ezechielem, "Obtegam cum exstinxero te (caelos), et atrabo stellas, solem nube obtegam, et luna non lucere faciet lucem suam; omnia luminaria lucis . . . . atrabo super te, et dabo tenebras super terra" (xxxii. 7, 8);

"tenebrae super terra," sunt falsa in ecclesia. Apud Joelem, "Sol et luna atrati erunt, et stellae contrahent splendorem suum" (ii. 10, 11 ; cap. iv. 15 (B. A. iii. 15));

apud Matthaeum, In consummatione saeculi "post afflictionem dierum sol obscurabitur, luna non dabit lucem suam, et stellae cadent de caelo, et virtutes caelorum commovebuntur" (xxiv. 29; Marc. xiii. 24);

apud Danielem, Ex uno de cornibus hirci caprarum "exivit cornu unum de exiguo, et crevit valde versus meridiem, et versus ortum, et versus decus, et crevit versus exercitum caelorum, et dejecit . . . . de exercitu et de stellis, et conculcavit eos; immo usque ad Principem exercitus extulit se" (viii. 9-11). "exercitus caelorum" sunt bona et vera ecclesiae in complexu (n. 3448, 7236, 7988, 8019); in specie, quae pugnant contra falsa (n. (1)7277); inde Jehovah dicitur "Jehovah Zebaoth," hoc est, Exercituum (n. 3448, 7988).

[5] In Apocalypsi, Draco cauda "traxit tertiam partem stellarum caeli in terram" (xii. 4);

"stellae" etiam ibi sunt bona et vera ecclesiae et cognitiones eorum; "tertia pars" est plurima pars; quid autem "draco," dicetur in sequentibus. Alibi, "Stellae caeli ceciderunt in terram" (Apoc. vi. 13); alibi, "Stella e caelo lapsa est in terram" (Apoc. ix. 1); alibi, "Cecidit e caelo stella magna, ardens velut lampas; cecidit in tertiam partem fluviorum et in fontes aquarum" (Apoc. (2)viii. 10);

quia "stellae" significant vera et bona ecclesiae, et cognitiones eorum, per "cadere illas e caelo" significatur quod illa pereant. Apud Davidem, Jehovah "numerat numerum stellarum, omnibus nomina vocat" (Psalm. cxlvii. 4);

apud eundem, "Laudate Jehovam sol et luna, laudate Ipsum omnes stellae lucis" (Psalm. cxlviii. 3);

in Libro Judicum, "Venerunt reges, . . . . pugnarunt e caelo, pugnarunt stellae de viis suis" (v. (19,) 20). Quoniam angeli in caelo spirituali lucent ut stellae, et quoniam omnia vera et bona quae apud illos sunt a Domino, ideo Dominus sicut vocatur "Angelus" etiam vocatur "Stella;" ut apud Mosen, "Orietur Stella ex Jacobo, et Sceptrum surget ex Israele" (Num. xxiv. 17);

et in Apocalypsi, "Jesus . . . . Stella splendida et matutina" (xxii. 16). Inde patet unde erat quod Sapientes ex oriente viderint stellam, et secuti illam, et quod illa steterit ubi Jesus erat natus (Matth. ii. 1, 2, 9). Ex his nunc sciri potest quid significatur per "septem stellas" quae in dextra manu Filii hominis, qui ibi est Dominus quoad Divinum Humanum (videatur supra, n. 63)


This page is part of the Writings of Emanuel Swedenborg

© 2000-2001 The Academy of the New Church