Apocalypse Explained (Whitehead) n. 71

Previous Number Next Number See English 

71. "Et vox Ipsius tanquam vox aquarum multarum. "Quod significet Divinum Verum in ultimis, constat ex significatione "vocis," cum a Domino, quod sit Divinum Verum (de qua n. 219, 220, 3563, 6971, 8813, 8914; et supra, n. 55); et ex significatione "aquarum," quod sint vera fidei, et quoque cognitiones veri (de qua n. 2702, 3058, 5668, 8568, 10238); et quia cognitiones veri sunt in ultimis, ideo per "vocem sicut (vox) aquarum multarum," quia de Domino, significatur Divinum Verum in ultimis. (Quod cognitiones et scientifica sint externi seu naturalis hominis, quia in luce mundi, ita in ultimis, videatur n. 5212; et in genere de illis in Doctrina Novae Hierosolymae, n. 51). Quoniam nondum notum est quod "aquae "in Verbo significent vera fidei et cognitiones veri, ex causa fortassis quia remotum apparet, ideo velim paucis hic ostendere quod per "aquas" in Verbo illa intelligantur; quod etiam necessum est, quia absque cognitione quid "aquae" significant, non sciri potest quid significat Baptismus, nec quid lavationes in Ecclesia Israelitica, quarum mentio toties fit. "Aquae" significant vera fidei, quia "panis" significat bonum amoris. Quod "aquae" et "panis" illa significent, est quia illa quae sunt nutritionis spiritualis exprimuntur in sensu litterae per talia quae sunt nutritionis naturalis; aquae enim et panis, per quae intelligitur omnis potus et omnis cibus in genere, nutriunt corpus, ac vera fidei et bonum amoris nutriunt animam; est quoque hoc ex correspondentia, nam cum "panis" et "aqua" leguntur in Verbo, angeli, quia spirituales, intelligunt illa quae eos nutriunt, quae sunt bona amoris et vera fidei.

[2] Hic aliqua loca afferre velim, ut sciatur quod "aquae" significent vera fidei, tum cognitiones veri: -Apud Esaiam:

"Plena est terra scientia Jehovae, sicut aquae mare contegunt" (xi. 9);

apud eundem, "Tunc haurietis aquas cum laetitia ex fontibus salutis" (xii. 3);

apud eundem, "Qui ambulat in justitiis, et loquitur rectitudines; . . . . panis dabitur et aquae fideles" (xxxiii. 15, 16);

apud eundem, "Pauperes et egeni quaerentes aquam, sed non, lingua eorum siti deficit: . . . . aperiam super clivis fluvios, et in medio vallium fontes ponam, desertum in stagnum aquarum, et terram siccam in scaturigines aquarum; . . . . ut videant, et cognoscant, et attendant et intelligant" (xli. 17, 18, 20);

apud eundem, "Effundam aquas super sitientem, et fluenta super aridam; effundam spiritum meum super semen tuum, et benedictionem meam super natos" (xliv. 3);

apud eundem, "Exorietur in tenebris lux tua, et caligo tua sicut meridies, . . . . ut sis sicut hortus irriguus, et sicut exitus aquarum, cujus aquae non mentientur" (lviii. 10(, 11));

apud Jeremiam:

"Duo mala fecit populus meus; Me deseruerunt, fontem aquarum vivarum, ad excidendum sibi foveas, quae non continent aquas" (ii. 13);

apud eundem, "Magnates miserunt minorennes aquae causa, venerunt ad foveas, nec invenerunt aquas, reversa sunt vasa eorum vacua, pudefacti sunt et ignominia affecti" (xiv. 3);

apud eundem, "Deseruerunt fontem aquarum vivarum Jehovam" (xvii. 13);

apud eundem, "Cum fletu venient, et cum (1)precibus adducam eos, ducam eos ad fontes aquarum in via recti" (xxxi. 9);

apud Ezechielem:

"Frangam baculum panis, . . . .et comedent panem pondere et in sollicitudine, et aquas mensura et stupore bibent, ut careant pane et aqua, et (1)desolentur vir et frater, et contabescant propter iniquitates" (iv. 16, 17; cap. xii. 18, 19: Esai. li. 14); apud Amos, "Ecce dies venient, quibus immittam famem in terram; non famem ad panem, neque sitim ad aquas, sed ad audiendum Verbum Jehovae; vagabuntur a mari ad mare, . . . . et discurrent ad quaerendum Verbum Jehovae, nec invenient; in die illo deficient virgines pulchra et juvenes siti" (viii. 11-13);

apud Sachariam, "In die illo exibunt aquae vivae ex Hierosolyma" (xiv. 8);

apud Davidem, "Jehovah Pastor meus, non carebo; ad aquas quietum deducet me" (Psalm. xxiii. (1,) 2);

apud (2)Esaiam, "Non sitient, . . . . aquas e petra effluere faciet illis, et findet petram ut fluant aquae" ((3)xlviii. 21);

apud (4)Davidem, "Deus, mane quaero Te; sitit anima mea, . . . lassus sine aquis" (Psalm. lxiii. 2 (B. A. 1));

apud eundem, Jehovah "mittit Verbum suum, . . . . spirare facit ventum, ut fluant aquae" (Psalm. cxlvii. (5)18);

apud eundem, "Laudate Jehovam caeli caelorum, et aquae quae desuper caelis" (cxlviii. 4);

apud Johannem, Jesus venit ad fontem Jacobi; "venit mulier e Samaria ad hauriendum aquas; cui dixit Jesus, Da Mihi bibere; . . . si scires donum Dei, et quis sit qui dicit tibi, Da Mihi bibere, tu peteres ab Ipso ut daret tibi aquam viventem. Dicit Ipsi mulier, . . . Unde habes aquam viventem? . . . . Dixit ei Jesus, Omnis qui bibit ex hac aqua, sitiet iterum; qui vero biberit ex aqua quam Ego dabo, non sitiet in aeternum; et aqua quam Ego dabo, fiet in eo fons aquae salientis in vitam aeternam" (iv. 7-15);

apud eundem, Jesus dixit, "Si quis sitiverit, Venito ad Me et bibito; quisquis credit in Me, sicut dicit Scriptura, flumina e ventre ipsius fluent aquae viventis" (vii. 37, 38);

in Apocalypsi, "Sitienti dabitur e fonte aquae vitae gratis" (xxi. 6); et alibi, Angelus ostendit illi "fluvium aquae vitae, splendidum sicut crystallum, exeuntem ex throno Dei et Agni" (xxii. 1);

et adhuc ibi, "spiritus et Sponsa dicunt, (Veni); qui audit, dicat Veni; et qui sitit veniat; et qui vult, accipiet aquam vitae gratis" (xxii. 17).

[3] Haec allata sunt, ut sciatur quod per "aquas" in Verbo significentur vera fidei, et inde quid per aquam Baptismi, de quo ita Dominus docet apud Johannem:

"Nisi homo generatus fuerit ex aqua et spiritu, non potest ingredi in regnum Dei" (iii. 5);

"aquae" ibi sunt vera fidei, et "spiritus" est vita secundum illa (videatur in Doctrina Novae Hierosolymae, n. 202-209, seq.). Quia non notum fuerat quod "aquae" significarent vera fidei, nec quod omnia quae apud filios Israelis instituta fuerunt essent repraesentativa spiritualium, ideo creditum est quod per lavationes illis mandatas abstersa fuerint illis peccata, cum tamen ne hilum; repraesentabant modo purificationem a malis et falsis per vera fidei et vitam secundum illa (videatur in Arcanis Caelestibus, n. 3147, 5954, 10237, 10240). Ex his nunc patet quod per "vocem," quae sicut "vox aquarum multarum," intelligatur Divinum Verum; ut quoque apud Ezechielem, "Ecce gloria Dei Israelis venit a via orientis, et vox Ipsius sicut vox aquarum multarum, et terra illustrata a gloria Ipsius" (xliii. (1)2);

apud Davidem, "Vox Jehovae super aquis, . . . . Jehovah super aquis multis" (Psalms. xxix. 3);

et in sequentibus in Apocalypsi, "Audivi vocem e caelo tanquam vocem aquarum multarum" (xiv. 2).

[4] Scio quod miraturi sint quidam quare in Verbo "aquae" nominantur, et non vera fidei, cum tamen Verbum docebit hominem de vita spirituali ejus; et si vera fidei loco "aquarum" dicta fuissent, scivisset homo quod non aquae Baptismi et lavationum aliquid ad purificationem hominis a malis et falsis fecissent: sed sciendum est quod Verbum, ut Divinum sit, et simul pro caelo et pro ecclesia, omnino naturale erit in littera; nam nisi naturale esset in littera, non foret per illud conjunctio caeli cum ecclesia, foret enim sicut domus absque fundamento, et sicut anima absque corpore; ultima enim concludunt omnia interiora et fundant illa (videatur supra, n. 41): homo etiam est in ultimis, et super ecclesia apud illum fundatur caelum. Inde nunc est quod talis stylus in Verbo sit; quare homo, cum cogitat spiritualiter ex naturalibus, quae sunt in sensu litterae Verbi, conjungitur caelo, cum quo non alioquin conjungeretur.


This page is part of the Writings of Emanuel Swedenborg

© 2000-2001 The Academy of the New Church