Arcana Coelestia (Elliott) n. 2760

Previous Number Next Number See English 

2760. Apud Johannem in Apocalypsi describitur ita Verbum quoad sensum internum, Vidi caelum apertum, ecce Equus Albus, et Qui sedens super illo vocabatur fidelis et verus, et in justitia judicat et pugnat: oculi Ipsius flamma ignis, et super capite Ipsius diademata multa; habens nomen scriptum quod nemo novit nisi Ipse: et circumindutus vestimento tincto sanguine; et vocatur nomen Ipsius Verbum Dei. Et exercitus, qui in {1}caelis, sequebantur Ipsum super equis albis, induti byssino albo mundo. . . . Et habet super vestimento et super femore Suo, nomen scriptum, Rex regum, et Dominus dominorum, xix 11-14, 16. Quid singula haec involvunt, nemo scire potest nisi ex sensu interno; manifestum est quod unumquodvis aliquod repraesentativum et significativum sit, nempe `caelum quod apertum,' `equus qui albus,' `sedens super illo quod fidelis et verus, et in justitia judicans et pugnans,' quod `oculi Ipsius flamma ignis,' quod `super capite diademata multa,' quod `nomen haberet quod nemo novit nisi Ipse,' quod `circumindutus vestimento tincto sanguine,' quod `exercitus qui in caelo sequerentur Ipsum super equis albis,' quod `illi induti byssino albo mundo,' et quod `super vestimento et super femore haberet nomen scriptum'; apertis verbis dicitur quod sit Verbum, et quod sit Dominus Qui Verbum, nam dicitur, `Vocatur nomen Ipsius Verbum Dei,' dein `habet super vestimento et super femore Suo nomen scriptum, Rex regum et Dominus dominorum.' [2] Ex interpretatione singularum vocum patet quod hic describatur Verbum quoad sensum internum; quod `caelum sit apertum' repraesentat et significat quod internus sensus Verbi non videatur quam in caelo et ab illis quibus caelum est apertum, hoc est, qui in amore et inde fide in Dominum sunt: `equus qui albus' repraesentat et significat intellectum Verbi quoad interiora illius; quod equus albus id sit, patebit a sequentibus: `sedens super illo' quod sit Verbum et Dominus Qui Verbum, constat: `Qui fidelis et ex justitia judicans' vocatur ex bono, ac `verus et ex justitia pugnans' ex vero; {2}nam Ipse Dominus est justitia: `oculi ejus flamma ignis' significant Divinum Verum ex Divino Bono Divino Amoris Ipsius{2}: `super capite Ipsius diademata multa' significant omnia fidei: `habens nomen scriptum quod nemo novit nisi Ipse' significat quod quale sit Verbum in sensu interno, nemo videat quam Ipse et cui Ipse revelat: `circumindutus vestimento tincto sanguine' significat Verbum in littera: `exercitus in {3}caelis qui sequebantur Ipsum super equis albis' significant illos qui in intellectu Verbi quoad interiora sunt: `induti byssino albo mundo' significat eosdem in amore et inde fide: `super vestimento et super femore nomen scriptum' significat verum et bonum. Ex his et ex illis ibi quae praecedunt et sequuntur, patet quod circa ultimum tempus sensus internus Verbi aperietur; sed quid tunc eveniet, etiam describitur ibi vers. 17-21. @1 A has caelo, so also Sch and AR. De Equo Albo, a work published in 1758, which is an enlargement of this subject, has caelis. 11 lines lower down both A and I have caelo.$ @2 This passage is missing from A and I, but S inserts in De Equo Albo and in his own copy of AC.$ @3 caelo$


This page is part of the Writings of Emanuel Swedenborg

© 2000-2001 The Academy of the New Church